В днешно време интернет маркетинг е в основата на всеки съвременен бизнес, като позволява да се достигне максимален брой целева аудитория и по този начин превръща Интернет рекламата в основен инструмент за продажби.
Сам по себе си терминът „ Интернет маркетинг “ предполага използването на различни маркетингови стратегии в интернет пространството. Тези стратегии могат да бъдат достатъчно ефективни, доколкото позволяват формирането на максимално точна статистика, постоянна комуникация с потребителите и информция за техните нужди. Този вид маркетинг е част от електронната търговия. Много често се употребява и израза онлайн маркетинг.
Видове интернет маркетинг
Презентирането в Интернет представлява реклама, която изключително много се различава във всички аспекти от стандартната реклама. От гледна точка на internet marketing и в зависимост от неговата дефиниция, могат да се изброят следните методи:
- SEO (Search Engine Optimization)
- Имейл маркетинг
- Банери
- Бюлетин (Newsletter)
- Безплатна интернет реклама
- Платена интернет реклама (Pay per click advertising)
- Партньорски маркетинг (Affiliate marketing)
- Блог
SEO
SEO или оптимизация на уеб сайтове е метод за интернет маркетинг, който се занимава с позиционирането на сайтовете в търсачките, според определени ключови думи или фрази, които се отнасят за съдържанието на даден сайт. Целта на SEO е да се увеличи трафикът към сайта. Статистиките сочат, че 90% от потребителите на сайтове са достигнали до тях посредством търсачка. Уеб сайтът сам по себе си също е средство на интернет маркетинг, което е достъпно 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината, включително в празнични и почивни дни. Поради това, интернет браузърите са най-добрият източник на насочване на трафика в Интернет.
Имейл маркетинг
Имейл маркетингът предствлява директна комуникация с потребителя на продукта или услугата, в което се състои и неговата предност. Въз основа на информацията, събрана посредством имейли, формуляри за регистрация и останали източници на данни, могат да бъдат информирани всички заинтересовани за даден продукт или услуга. Имейл маркетингът спомага да се поддържат добри отношени с клиентите и редовно да бъдат информирани за най-новото в определена област.
Банер
Банерът представлява реклама на даден продукт или услуга, предлагани от определен уеб сайт. Рекламиране посредством банери може да се извърши на следните начини:
- размяна на банери между приятелски сайтове (безплатно) или
- поставяне на банери в уеб портали, за което се заплаща
Бюлетин
Важно е постоянно да бъдете в полезрението на потенциалните си клиенти и Бюлетинът е един от начините да направите това. Повечето сериозни фирми, в зависимост от динамиката, с която работят, изпращат седмичен, месечен или годишен Бюлетин, с който информират за най-новите актуализации в бизнеса си. Така показват, че винаги мислят за своите клиенти.
Безплатна интернет реклама
Безплатните онлайн обяви са интернет услугите, където можете да рекламирате Вашите продукти и услуги напълно безплатно.
Платена интернет реклама
Платената реклама е един от най-важните методи за интернет маркетинг. Пример за това е Google AdWords. Потребителите пускат рекламите си, избират своите ключови думи и фрази, в резултат на което при търсенето им, те се появяват на върха в търсачката.
Друг пример са Facebook рекламите, които са поставени от дясната страна на всеки Facebook профил и съдържат банери и текстови реклами. В допълнение към огромната потребителска база, един мнгого важен факт е, че можете да се съсредоточите върху определени групи от хора.
Както Google, така и Facebook рекламите имат флексибилна цена или по-точно дават възможност да се плаща по брой кликвания (CPC) или по брой показвания (CPM).
Платената интернет реклама събира съвсем нова целева аудитория, сменяйки рекламите при нужда и предлагайки още други различни услуги, докато не се постигнат желаните резултати. Възможността за плащане на клик означава, че всяка изразходвана стотинка увеличава шансовете Ви за успех.
Партньорски маркетинг
Партньорският маркетинг е важен метод за интернет маркетинг, където една фирма плаща комисионна на всеки потребител, благодарение на който са доведени нови клиенти, които са закупили продукт или услуга от тях.
Блог
Със сигурност един от най-добрите начини за популизиране в Интернет са блоговете. Съществуват три вида блогове:
- Личен блог – в него определено лице пише за определени теми
- Фирмен блог – чрез него фирма или органицация комуницира със своите клиенти, сътрудници и останалия външен свят
- Бизнес блог – той се прави с единствената цел да изкарва пари, чрез реклама, промоция или продажба на определени продукти и услуги
Интернет маркетинг от Crops
Имаме голям опит в интернет рекламата. Предлагаме всички гореописани методи за интернет маркетинг, като допълнително развиваме нови и различни кампании. Относно цена за интернет маркетинг, практиката ни е да седнем с клиентите и след като обсъдим всичко до последния детайл, можем да се договорим за цена, която да е изгодна и за двете страни. За допълнителна информация, можете да се свържете с нас