Графичен дизайн за реклама – Подготовка
Няколко думи за работата на графичните дизайнери или за т.н. „криейтив“ отдел…
За да започне процесът по съзадаване на рекламно изображение, наричано по кратко – файл, е необходимо да се свърши ,малко „черна работа“. Какво имаме предвид…, разбира се, че преди да започнем даден проект е най- важно да сме чули какво е желанието на клиента. Събирането на информация е първата стъпка в процеса на графичния дизайн. Ето няколко най- прости въпроса, които биха улеснили „криейтива“ максимално в предстоящата му работа. Естесвено първо питаме какъв е продуктът или услугата, която ще се рекламира, има ли лого, има ли създаден вече web site, от който могат да се придобият първи впечатления и да се събере достатъчно теоретична информация. Но ето накратко и други важни въпроси:
Коя е таргет групата или казано по нашенски – към кой ще бъде насочена кампанията?
Какво е посланието?
Ако е каталог или брошура – колко страници, колко цвята, каква хартия?
Какви размери ще бъде рекламата?
Има ли предвиден бюджет – какъв е той?
Кога е крайната дата за предаване на готовия продукт?
Има ли възможност клиентът да предостави изображения, които харесва или не харесва, за да бъде максимално насочваща информацията за графичния дизайн?
Има ли вече съществуващ корпоративен дизайн, който трябва да бъде следван?
Водете си подробни записки, които в по-късен етап ще бъдат изключително полезни и улесняващи работата на отдела – графичен дизайн.
Използвайки информацията, събрана по време на предварителните срещи с клиента, ще имате възможност най-точно и прецизно да очертаете рамките и главаната цел на проекта, който в последствие ще покажете на клиента като „превю“ за одобрение, преди да се премине към фазата на изпълнението му.
Ето няколко важни насочващи въпроса за изработка на графичен дизайн за различните видове реклама:
Офсет и дигитал (флаери, брошури, каталози, плакати) – колко броя, какъв размер, колко цвята, едностранно или двустранно, грамаж на хартията, довършителни операции (шиене, лепене, скачване с телчета и т.н.)
Външна реклама (билбордове, калкани, банери) – колко броя, размер, материал, довършителни операции (ушиване, лепене, слагане на капси и т.н)
Транспортна реклама (автомобили, бусове, камиони, градски транспорт) – брой, размер, материал (може автомобилно фолио, но за гладки повърхности не е задължително), дали ще се полага ламинат, къде ще се прави облепянето и т.н.
Облепяне на витрини – брой, размери, височина на монтажа (дали ще е необходима стълба), място и т.н.
Сувенирна реклама – какво ще се брандира, с колко цвята, едностранно или двустранно, брой, цветове и т.н.
Това са само малка, но може би най-съществената част от въпросите, на които трябва да имате готови отговори, преди да започне реалната работа по графичен дизайн (изработката на файл за печат).
Как се изработва графичен дизайн за реклама?
Дизайнът трябва да бъде изобретателен, нов, нестандартен и некомерсиален – трудно нали… Smile Преди да преминате към работата по графичен дизайн, отделете известно време в мисъл за това, какви по-изобретателни решения Ви минават през главата за конкретния проект. Можете например да изискате мостри от клиента на неща или продукти, които той със сигурност харесва, просто за да придобиете реална представа за неговите предпочитания и очаквания – чисто цветово ако щете! Хубаво е да знаете и какво той категорично не харесва… това са предварителни стъпки, които в последствие се оказват генерални в зимането на решение от клиента и това дали ще се налага графичният дизайн да се преправя и коригира безброй много пъти (време, което е ценно и за двете страни). Основанате цел на работата по графичен дизайн е да се достигне до идея, която е нова и в същото време различна от дотук правеното. Пътят, за достигнето до максимално изчистена визия за предстоящия проект включва:
– Т.н. BRAINSTORMING – изслушват се идеите на няколко човека и се стига до единна концепция, обобщаваща в себе си одобрените идеи.
– Направете разходка – понякога едно излизане сред природата или в градска среда може да бъде безценно с идеите, които може да Ви даде, за които дори и не Ви е хрумвало.
– Рисувайте – дори и да не сте художник, нахвърляйте различни идеи върху лист хартия и ще видите незабавния ефект.
Представихме Ви накратко първите стъпки в подготовката за направа на графичен дизайн. Скоро ще разкажем и за самия процес по изработката на рекламни изображения.
Успех от нас и Ви очакваме, екипът на Кропс Smile